Saturday, December 5, 2015

Prefect's Dinner 2015 (Aurelia-Eudora)

So i just wanna repost this i dont know kenapa dia tak publish masa tu! hahahahah ENJOY THROWBACK TO THE PRECIOUS 2015!
_______________________________________________________________________________


Okay, so harini aku nak cakap pasal Prefect's Dinner in Seseri. Okay, dedulu aku lek cool lepak je an
semua cikgu yang uruskan. Dari tempat sampailah ke gotong-royong kemas balik jamuan tu ha.
pemaleh.
Ok, mula-mula sekali, our KP (Ketua Pelajar), Kinah Isa kiut miut dah bahagi dah kan tugas-tugas ikut biro pengawas. Ye ler, jamuan kita, takkan suruh imtiyaz or pengawas pss lak en.
Ok, dia start bila suruh cadang like;

"aku tau satu tempat ni..."
"yah, aku tau! Kat sini an,....pokpekpoek"
*SUNGGUH EXCITED YA, SESERIAN*

Aku just duduk berteleku kat situ dengar je an cadangan orang sambil berkata "woww, nice nice" and yang sewaktu dengannya lah an. Ye lah, apakan daya, aku ni duduk Kajang, Semenyih. Manalah aku tau tempat-tempat best kat KL ni haaa. Biarlah yang pakar, biarlah.
Ok, bila dah set tempat, our hi-com (ketua pelajar, setiausaha, bendahari) pergilah dekat tempat yang kita dah finalize tu. Orang kata apa tu, survey lah dulu an cemane tempatnya kang tak sesuai dengan tema apadehallll.

Ok, our tema hahahahha beribu tahun pikiaqqq.
"The Last Petals"
*kening kening* ko pikir sendiri. Ala ye la, it is just like english garden punya theme. Ha.

Ok, so harga total semua dah bincang-bincang.
RM6000.
Sebenarnya ada yang mahal lagi. but kita tolak yang karaoke punya set tu, kito nak makan, takkan nak berkaraoke lak an. Habis kena azan ngan cikgu kat situ jugak.

Okay bla bla bla, cikgu pun dah confirm semua, kitorang book tempat kat KGPA (Kelab Golf Perkhidmatan Awam)
Tempat tu mahal, tapi sebab you know, power magic mana ntah kitorang dapat berjimat banyak benda!
Doorgift, decoration nanti aku citaaa.
Okay, so like mesti engkorang kata "mana korang dapat duit?"
Satu pengakuan.
Seseri ada 7 biro. So, satu biro diwajibkan kumpul RM800!
Tak kisah la nak buat apa, tayangan movie memalam ke kat Dewan Gemala Puteri or jual makanan ke, jual diri ke eh jual diri tak HAHAHAH.
Tapi mostly jual makanan ler. Tiap malam ada je member datang
"Siapa nak beli keropok?" "em, kitorang ada jual float"
Aku rasa cam tak laku but SEMUA LICIINNNNNNNN! Basically, semua duit tu hasil titik peluh semua pengawas like im so terharu ahak ahak achooooo.

So ni tempatnya. Cantik kan! So decoration takyah nak gah-gah sangat. Jimat kooo!

So, semua dah settle masa ni. PA System semua dah siap dah.

DECORATION
Okay, decoration ni di bawah biro kepimpinan. But diorang sungguh kreatif dan sungguh berjimat cermat! Kepimpinan a.k.a Kapten!
Diorang beli semua from scratch and memang walaupun simple, nampak sungguh best!
Paling best ada lilin kat tangga tu HAHAHAHHA. Nasib ler tangga tu besau, kalau tak habis terbakor dress mak mak datin.

DOORGIFT!
Okay ni pulak bawah biro Akademik. Pandai dia ambik inisiatif budget punya doorgift hahaha pandai!
Nampak tak doorgift kita? So, kita buat 40 je untuk form 5. Form 4 takde. Takpe takpe, Eudora Prefects, tahun depan ada lagi, siap ada form 1, jangan risau jangan risau!

Ni nak habaq, kitorang malas nak buat backdrop, so backdrop tu kita serah je kat pihak KGPA tu suruh buatkan. For us, memang mahal la an, RM 600. So, ini hasilnya.


 banyak benda la yang berlaku sebelum, selepas, semasa pun ada. Tapi benda light light je apadehalll. Ala, solat pakai makeup, lepastu curi-curi gosok kat dewan ape tah. HAHAHAHAHHA.


 Saja pilih yang camni biar nampak gegirls sikit yang lain tu semua aku buka pencak silat.

 Yang ni persembahan daripada Alia Khairuddin, Mimi Ali, and Filzah! BEST! U rock it.

 Yang ni aku tak tahula pasukan apa tapi diorang best ah. Entertainer gituuuu






yang ni saya nyanyi duet dengan sayang saya, kak syaripah! Lagu dealova, seriously it was last minute gila but ok la boleh diterima la XD

So, video ni nampak cam simple tapi sebenaqnya kami memang tak sabaq nak tunggu hahah. Masa tayangan video ni, aku pakat pakat semua seranta duk norok belakang tiang HAHAHAHHA malu dengan hasil kerja sendiri podah.


 Kak Bella, mula-mula cam garang tapi sebenarnya lawak! HAHAHA dia lah sumber rujukan aku kalau aku tak tahu apa apa pasal mic, assembly, dan yang sewaktu dengannya.

 Kak Naziha. Dia ni an ya Allah lawak gila serious ah tak pernah bosan dengan dia.

 Kak Anis Fathini. I really adore her. 5 Adioda. Number 4 dalam batch and so on. Memang ulat buku, tiap minggu pergi usrah, yes insyaAllah 9A+, kak.

 Ini Mawaddah dengan Zana. Yang kiri tu memang PA System untuk seranta. selalu rebel, aku pun tak tahu kenapa hahahaha tapi dah insap dah insapp

Kau bayangkan prefects lain semua dah boleh balik dorm tukar baju, ambik gambar, tidoq. Yang kami seranta ni ha kena pulang balik pesemua benda kat bilik kaunseling. Malam-malam! haih rasa cam bibik pun ada -,-' (rujuk muka di atas) ceh tak tak, kami ikhlas! betul!
HAHAHAH

 
 Ni Atyn. Ajk protokol. acah acah swagggg.
ok sayang atyn!



Okay DONE!
Aku rasa ni je yang aku boleh kongsikan hari ini. Aku ada total 556 gambar! So, ini antaranya lah.
So, perasaan aku? Aku rasa best and syukur sangat sebab dapat handle event yang besar macam ni. 
Walaupun banyak benda an yang berlaku (emcee takde, kad jemputan last minute, kad jemputan buat sendiri, surau kecik, duit tak cukup)
Yah, tapi kita manage to selesaikan semua benda and yah batch Form 5, Aurelia benar-benar appreciate dan terharu dengan apa yang kami buat hehehehehhe.
senyum kambing cepat hehehehehehhe.

Okay bye!
Assalamualaikum!





No comments:

Post a Comment