Monday, July 1, 2013

Karnival Kesuma 2013

Assalamualaikum dan hello!
Hehe, hari ni aku nak update pasal karnival! Yeah, karnival, everyone. Everyone excited k.

Dari hari Sabtu memang kitorang dah plan nak gotong-royong untuk karnival. Yeah, so kerja nanti senang. 90% dah siap! Hehe.
So, this is the preparation day.
Banyak benda berlaku. Dadih tak keras lah, biskut lembik lah. Haha, aku jadi hantu lah haih apa semua ni. Aku jadilah Kayako dekat cerita Ju On tu. Hmm, sampai Humaira nangis. Alah, kejap je tu.

Aku, Syafiqah, dan Shafiqah incharge dadih!



 Inilah dinamakan Hotel D'Floor!



So, when the day came!
Haha, karnival ni ada macam-macam ah. Hm, yang pepelik semua aku tak naik. Aku cuma pergi rumah hantu yang tak sangat berhantu tu. Tak takut langsung k! Kelako adelah. Masatu Farina salah jalan, lepastu aku tanya ah "Farina asal tak gerak?" Then, hantu tu sambil buat suara hantu dia "Aaaa, salah jalan, apa ah salah jalaaann!" Dah ar tak jadi. 
Tapi memang aku tak kerja ikut shift. Hampir 80% aku ada je dekat kedai aku. Ye lah, walaupun duduk je kadang-kadang. Aku malas ah nak cakap banyak, layan je lah gamboo.

 So, this is our stall! Simple but cute ah ala diam ah.

Red Velvet and Chocolate Cupcake! Chocolate singgit, Red Velvet duainggit.
Ok, aku ada satu cerita. Masa aku jual-jual, datanglah sorang adik lelaki ni.
Me: Ha, adik ni sedap ni ah cupcake ni! *sambil tunjuk red velvet punya yang mahal alah nak cari untung*
Adik: Heh? Sedap ke?
Me: Ye, adik rasa sekali, cam adik nanti mesti ulang alik kedai ni punya.
Adik: Kejap eh, nak beli kupon.
*5 minit kemudian*
Adik: Ha, nah. Nak satu!
*10 minit kemudian*
Adik: *datang lagi kedai aku* Eh, tak sedap pun!
Me: Ye ke, akak rasa sedap je.
Adik: *buat muka poyo*

 Our layered dadih! Pada masa yang sama, dadih ni tak dapat sambutan sangat. So, idea Farina buat jualan bergerak memang membawa faedah! Hehe. Satu singgit.
Murah dah weh dadih ni. Maunya tiga ringgit kalau aku nak jual. Tiga layer kot! Mixed fruit, jagung, and keladi. Nak wat camnoo.

 Chocolote Chip Cookies. Siap ada cute cupcake dengan nama khas 2 KRK 1 tau kat packaging dia. Dahla sedap, cute pula tu. Singgit gak satu.
Rasa dia macam biskut ala ala Famous Amos tak beramos sangat. Lemau sikit.

 Ha, sedap tak, dik? Rasa dia pelik sikit tapi unique. Eh, sama jo lah tue. Hwachae ni satu dua ringgit. Yang paling dapat sambutan!

Nak tahu tak, aku ada buat salah masa jual ni. Hm, ada orang tu order tiga, then dia bagi RM 3.00. Aku ambil je lah sebab sibuk sangat. Then, aku fikir balik "Dia bagi kupon oren tadi!" Huh, aku tak cerita kat siapa-siapa lagi pasal ni. :/

 Nampak tak kesempoian di situ? Ihik.

 Saje posing-posing sementara pelanggan belum datang lagi. Bukan apa, pepagi takde sangat orang.
Hehe, Fatin balik dari Pakistan! Rindu dia do! 

 Ainan Tasneem! Kemain dekat ye, kau.

 I found kawan masa 6 Teratai dulu. Muka matured jeh. Haha, muka Alia kelakoo.

Nampak tak aku pegang Hwachae tu tiga straw? Satu Fatin, satu Syafiqah, dan aku! Hehe, sehati sejiwa dabomb tak kita bersama.

This was the best game! Hak alah, aku tak naik ah apa ni. 

So, that's all about the carnival. Alhamdulillah, semua barang kita laku. Ye lah, jual RM2.00 dengan RM1.00 an. Tapi takpe ah, dalam pukul 2.30 aku rasa dah habis dah. Lepastu lepak-lepak dekat khemah. Aku pun tak tahu motifnya apa. Tapi apapun, karnival ni memang meriah gila! Hope next carnival lagi meriah. Ehehehe.

Ok, byeee!
Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment