Tuesday, June 18, 2013

Kem Kepimpinan :-)

Assalamualaikum.

Haluuuuuuuuuuuuuuuu!
Dengan maggi cup yang tersedia di sebelah kiri aku berserta secawan air susu sejuk di sebelah kanan aku, pehhhh. Memang mood berblog memuncak-muncak.

Dua hari lepas, aku pergi satu Kem Kepimpinan ni tau. Hmm, aku wakil PRS datang ah kan. 

Okay, ala korang boleh bayangkan kan cemane suasana kem? Ala, cam ada game lah pesemua. Yang aku nak cerita ni lah hmmm masa MALAM! Ye, malam!

Okay, aku sekhemah dengan Jannah, Humairah dengan Farina. Khemah tu unik sangat sampai nampak kecil sebab nampak semi circle. Padahal, takdo kocik mano doo. Sampai ustaz Aziz sound "Haaaa, ni kau ni betul ke ni nak tidur 4 orang ni?!" Pastu aku jawab je lah "Ye lah, betulll" Lepastu dia pun gelak gelak, tau ah kitorang daif. Haha. Pastu dia blah. Aku pun pergi surau, ya. Bersiap-siap untuk explorace. Yeah, habis baju aku basah tambah pasir pergi checkpoint Fasi Amir. BUT IT WAS FUN!

Habis slot, pukul 2 pagi. Aku berempat pun berkumpul lahh dekat khemah. Yeah, first reaction mesti ah gegelak annn. Ada banyak gila peristiwa kelakar! Serious! Aku asyik gelakkkkkkkk jeee! Lepastu, lepas memakan junk food pe semua, tidur lah. Aku tidur bertudung ah kan memandangkan lelaki boleh lalu khemah perempuan bebila jee. Tak ada privacy betul. Aku tidur, peluk si Humairah. Sedap wooo~ Hahahaha.

Pagi tu aku mandi untuk pagi pukul 3 lebih kottt! Masa kat toilet, aku dengar ada ah orang kata "Sekarang baru pukul 4.06 pagi" Aku pun cam "Shit, asal aku mandi awal sangat ni??!!" Lepastu nak buat cemane kan.

Tibalah hari esoknya, kitorang pun masakk. Kitorang punya zaman masak memang zaman batu habiss lah aku cakap. Susun batu bata, then bakar tetengah, letak kuali. Actually an, aku lebih suka cara macam tu. Lebih best! Rasa lah an keikhtiaran hidup tuu. Ada orang bawa dapur gas lah apa lah. Hmmmph. Penat badan aku cari ranting kayu satu sekolah. Masa api kecil, ranting kena kecil, bila api dah besar sikit, kena cari ranting yang bebesar lak supaya api tu tahan lama. Tu yang sakit badan pe semua. Sampai bukit yang cecerun pun aku sanggup redah demi ranting tu auu. Ye lah, supaya lagi cepat sesi memasak berlangsung. Tersungkur-sungkur sikit tu biasa lah an.

Akhirnya, tersedia lah masakan rendang dengan sayur campur. Sodappp walawehhh! Aku rasa 40 minit hidupkan api yang bebetul sesuai. Hmm. Then, makan lah berjemaah. Hushh, keberkatannya terasa! Nasi sikit je masak. So, sikit je lah aku makan.

Balik tu, aku terus tidur sampai pukul 6. Hamek kau sebijik. Penat! Esoknya, mak aku memang dah kasi lampu hijau tak payah datang sekolah. Tapi semangat nak belajar punya pasal, aku pergi jugak. Aku malas ah nak tertinggal-tinggal lagi. Sakit hati aku nanti.

Hahahhahaha, kesimpulannya the camping was SUPER AWESOMEEEE!!

Dah, gambar tak ada, kalau korang nampak yang ada tu, hmmm memang dia tak ikut peraturan! Mana boleh bawa gadget! Senarnya, kalau bawa pun, macam tak kisah sonanyo.

Ok ah, nak sambung minum. Baii.
Assalamualaikum!!!

No comments:

Post a Comment