Saturday, April 13, 2013

Pakistan!

Assalamualaikum.
Ceceh, tengok title 'Pakistan' semua ingat aku pergi ke sana, ye dok? Sebenarnya, bukanlah macam gitu. Aku ada satu kawan ni, dia ni amatlah peramah! Macam sepetik jari je, kau boleh dekat ngan dia. Wooosh, yang membuatkan aku rapat lagi dengan budak ni ialah dia cam sejenis ah dengan aku. MEREPEK. Itu hobi aku. Muka je macam matured, tapi bab merepek meraban ni memang kerja aku.

And, selain pandai, dia juga CUN! COMEL!. Ahhh, aku yang perempuan ni pun boleh cair tengok dia. Like seriously, dia macam perempuan Arab. Okay, let's straight to the point.

Mula-mula aku jumpa dengan dia ni, dia takdelah mesra sangat. Then, dia duduk depan aku, start dari situ la aku rapat dengan dia. Like this tau, mula-mula tegur bebaik, macam peramah la sangaadd kan aku ni. Lepastu, lama-lama dia macam sama spesies dengan aku. So, apalagi, menggila lah dengan dia!

Yang paling sedihnya, last-2 minute baru dia bagitau yang dia pindah Pakistan. Uhh, I'm like, "Kenapa tak bagitau awal-awal?" You know what, people will appreciate someone more when they just have a limited time to meet that person. Kan? Then, aku terkezuttt! Perasaan sedih menyelubungi hati aku. T_T

Cun kan? Like kawan-kawannya lah.

Okay, hari-hari terakhir aku bersama dia, sedih gila. Okay. So macam gini, aku dan Syafiqah ikut dia ke bilik guru untuk dia salam-salam dengan guru-guru dia. Serious, cam sunyi. Dekat bilik guru tu, aku tak masuklah. Nanti macam awkward dia salam-salam, kita nyibuk macam bodyguard. Dia keluar je, aku nampak mata dia merah. Nangis lah tu kan. Sampai di makmal Sains, aku ternampak Puan Zakinah, aku pun kata "Fatin, salam ah cikgu Zakinah" Lepastu, dia gostan dengan cara dia tu, lepastu masuk. Then, diorang pepeluk, sesalam semua. Then, dengan spontan aku pergi cakap "Ala, cikgguuuu, nak jugakk" dengan suara manja kegedikan aku tu. Gedik kan? Lepastu cikgu kata "Hahaha, nak jugakkk" And I'm like "Heeeeeee" Tapi aku tak peluk ar, aku cuma layan anak cikgu tu, tapi malangnya tak dilayan. T_T

And, balik tu, akibat terlalu rush sangat nak rebut van, aku tak sempat nak peluk dia. Sedih lagi. Tapi bila aku di dalam van, aku terlihat mak dengan ayah dia. Ayah dia tak nangis, cuma mak dia nangis. Alahai, kesiannya. 

Dan sekarang! Aku selalu mention dia di Twitter, chatting di Facebook. Mesra kan? Lebih-lebih lagi cakap pasal 'boxer'. Haha! Dia tak sekolah lagi kot sebab 'Spring Break' katanya. Sekolah international tu! So, sampai situlah sahaja perkembangan dia pada hari ini. Yah, I want you to know that I really miss you now.

And, aku baru dapat berita yang salah seorang rakanku mahu pindah?! What? Kalau kau pindah, aku mahu ikut sekali.

Bye, semoga berjaya di sana, dengan suasana yang baru. 
Bye, Nurfatin Hafizah. :-)
Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment